ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 明海大学教職課程センター研究紀要
  3. 第4号

An Analysis of Effective Teacher PD Practices for Elementary School Home Room Teachers of Foreign Language Classes

https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/958
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/958
0ff53bf2-f079-48f1-b043-84d15cbe42ed
None
プレビュー
名前 / ファイル ライセンス アクション
07 本文 (126.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-23
タイトル
タイトル An Analysis of Effective Teacher PD Practices for Elementary School Home Room Teachers of Foreign Language Classes
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Team Teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elementary School English
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher Professional Development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kirkpatrick
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evaluation Model
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 RODE, Tyson

× RODE, Tyson

WEKO 1889

en RODE, Tyson

Search repository
Hayashi, Patrizia M. J.

× Hayashi, Patrizia M. J.

WEKO 1761

en Hayashi, Patrizia M. J.

Search repository
百瀬, 美帆

× 百瀬, 美帆

WEKO 1815

ja 百瀬, 美帆

ja-Kana モモセ, ミホ

Search repository
Momose, Miho

× Momose, Miho

WEKO 1816

en Momose, Miho

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article aims to analyze the effectiveness of a professional development (PD) workshop for elementary school home room teachers in Japan who are required to instruct English language classes following the policies described in MEXT’s 2020 New Course of Study. The authors describe herein the details of the teacher PD approach taken, then examine this approach through a traditional model of evaluation, the Kirkpatrick Evaluation Model, and through a more recent framework of 7 key features of effective teacher PD (Darling-Hammond, Hyler, & Gardner, 2017) to determine the effectiveness of the training. The authors conclude by discussing the implications and limitations of conducting similar PD practices for in-service teachers in Japan, namely that PD needs to be of a sustained duration to take hold and be measurable.
言語 en
書誌情報 ja : 明海大学教職課程センター研究紀要
en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center

号 4, p. 19-25, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1592
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:56:36.307119
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3