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An Analysis of Effective Teacher PD Practices for Elementary School Home Room Teachers of Foreign Language Classes
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/958
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/9580ff53bf2-f079-48f1-b043-84d15cbe42ed
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文 (126.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-04-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Analysis of Effective Teacher PD Practices for Elementary School Home Room Teachers of Foreign Language Classes | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Team Teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Elementary School English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teacher Professional Development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kirkpatrick | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Evaluation Model | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
RODE, Tyson
× RODE, Tyson× Hayashi, Patrizia M. J.× 百瀬, 美帆× Momose, Miho |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article aims to analyze the effectiveness of a professional development (PD) workshop for elementary school home room teachers in Japan who are required to instruct English language classes following the policies described in MEXT’s 2020 New Course of Study. The authors describe herein the details of the teacher PD approach taken, then examine this approach through a traditional model of evaluation, the Kirkpatrick Evaluation Model, and through a more recent framework of 7 key features of effective teacher PD (Darling-Hammond, Hyler, & Gardner, 2017) to determine the effectiveness of the training. The authors conclude by discussing the implications and limitations of conducting similar PD practices for in-service teachers in Japan, namely that PD needs to be of a sustained duration to take hold and be measurable. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 明海大学教職課程センター研究紀要 en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center 号 4, p. 19-25, 発行日 2021-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1592 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |