ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 明海大学教職課程センター研究紀要
  3. 第2号

日本語教員養成における継続的実践がもたらす学生の成長 : 「教育実践力」と「教師として成長する力」の側面から

https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/862
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/862
96b622cd-859f-4b50-8d52-23c5f5df2bbb
None
プレビュー
名前 / ファイル ライセンス アクション
木山三佳_教職課程センター研究紀要.pdf 本文 (2.7 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-15
タイトル
タイトル 日本語教員養成における継続的実践がもたらす学生の成長 : 「教育実践力」と「教師として成長する力」の側面から
言語 ja
タイトル
タイトル Students’ Growth Through Continuous Practice in Japanese Teacher Training : from the Aspect of Teaching Ability and Growth Ability as a Teacher
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本語指導が必要な生徒
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多文化教員養成モデル
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ALACTモデル
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 木山, 三佳

× 木山, 三佳

WEKO 1807

ja 木山, 三佳

ja-Kana キヤマ, ミカ

Search repository
Kiyama, Mika

× Kiyama, Mika

WEKO 1808

en Kiyama, Mika

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In traditional teacher training, there are few practice opportunities which made a problem of divergence between theory and practice. Hence, I adopted a realistic approach that emphasizes learning by experience in the teaching practice class. Students participate in ongoing Japanese language support activities and learn theory in class simultaneously. In this paper, I used the framework of the multicultural teacher training model(Saito et al. 2011) to investigate and analyze the studentsʼ growth from the aspect of teaching ability and growth ability as a teacher. The survey was conducted on 18 university students(13 third graders, 5 fourth graders). The transition of the evaluation scores of the mock lessons was compared between the groups with the level of experience. As a result, it was shown that, in the group with many hands-on experience, there is improvement in questioning ability and stability of evaluation that is not influenced by the theme of the class. We also conducted a qualitative analysis of the free description of foreign language teaching beliefs. As a result, experienced students proceeded through the ALACT process and recognized the importance of their motivation. This implies that continuous hands-on experience promotes the ability to grow as a teacher.
言語 en
書誌情報 ja : 明海大学教職課程センター研究紀要
en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center

号 2, p. 25-35, 発行日 2019-03
出版者
出版者 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1592
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:56:03.898052
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3