WEKO3
インデックスリンク
アイテム
中学生の英語学習動機を高める要因 : 留学生との異文化交流会の効果再検証
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/1065
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/106584ee7d70-4afe-4a3d-94c8-f13771cb0418
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文 (2.4 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中学生の英語学習動機を高める要因 : 留学生との異文化交流会の効果再検証 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Investigating Factors that Affect Student Motivation to Study English Through Student Models Created After Intercultural Events | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語学習動機 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化交流 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 留学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 重回帰分析 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 説明モデル | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
金子, 義隆
× 金子, 義隆× KANEKO, Yoshitaka |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to find factors in intercultural events that affect the motivation of students to study English. To do so, students of four Adachi public junior high schools were asked to fill out questionnaire surveys immediately after each intercultural event held with international students from Meikai University. 653 junior high school students responded and the results were calculated and analyzed through statistical methods such as regression analysis. One student model was formulated from each of four schools that explains how they were motivated through the events. The comparisons of the four models helped discover two significant factors common among the four models. The most influential factor was the students’ desire to be able to speak English better. The second most influential factor was students’ interest in English. These models showed similarities to the model produced by Kaneko( 2020), thereby reconfirming that the importance of these factors should be taken into serious consideration in the classroom. |
|||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 明海大学教職課程センター研究紀要 en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center 号 6, p. 1-17, 発行日 2023-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1592 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |