ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 明海大学教職課程センター研究紀要
  3. 第6号

中学生の英語学習動機を高める要因 : 留学生との異文化交流会の効果再検証

https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/1065
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/1065
84ee7d70-4afe-4a3d-94c8-f13771cb0418
None
プレビュー
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-17_金子義隆.pdf 本文 (2.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-21
タイトル
タイトル 中学生の英語学習動機を高める要因 : 留学生との異文化交流会の効果再検証
言語 ja
タイトル
タイトル Investigating Factors that Affect Student Motivation to Study English Through Student Models Created After Intercultural Events
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語学習動機
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 異文化交流
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 留学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 重回帰分析
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 説明モデル
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 金子, 義隆

× 金子, 義隆

WEKO 1802

ja 金子, 義隆

ja-Kana カネコ, ヨシタカ

Search repository
KANEKO, Yoshitaka

× KANEKO, Yoshitaka

WEKO 1985

en KANEKO, Yoshitaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to find factors in intercultural events that affect the motivation of students to
study English. To do so, students of four Adachi public junior high schools were asked to fill out
questionnaire surveys immediately after each intercultural event held with international students from
Meikai University. 653 junior high school students responded and the results were calculated and analyzed
through statistical methods such as regression analysis. One student model was formulated from each of four
schools that explains how they were motivated through the events. The comparisons of the four models
helped discover two significant factors common among the four models. The most influential factor was the
students’ desire to be able to speak English better. The second most influential factor was students’ interest
in English. These models showed similarities to the model produced by Kaneko( 2020), thereby reconfirming
that the importance of these factors should be taken into serious consideration in the classroom.
言語 en
書誌情報 ja : 明海大学教職課程センター研究紀要
en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center

号 6, p. 1-17, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1592
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:57:09.557408
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3