ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 明海大学教職課程センター研究紀要
  3. 第5号

小学校英語指導者養成講座に求められる要素の再考

https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/1008
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/1008
92ef2aa8-ad72-4f06-a689-c18506c256c7
None
プレビュー
名前 / ファイル ライセンス アクション
01-15_金子義隆.pdf 本文 (305.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-28
タイトル
タイトル 小学校英語指導者養成講座に求められる要素の再考
言語 ja
タイトル
タイトル Revisiting Crucial Factors to Consider when Conducting a Special Program for Teaching English in Elementary Schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校英語
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 指導力養成講座
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 評価
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 重回帰分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 金子, 義隆

× 金子, 義隆

WEKO 1802

ja 金子, 義隆

ja-Kana カネコ, ヨシタカ

Search repository
KANEKO, Yoshitaka

× KANEKO, Yoshitaka

WEKO 1927

en KANEKO, Yoshitaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this present study is to revisit the study conducted by Kaneko(2021) which investigated critical factors that should be taken into consideration when conducting special seminars that help teachers learn how to teach English in elementary schools. The present study followed Kaneko’s research methods. Meikai University, in collaboration with J-SHINE and other affiliating offices of education, held a series of special seminars for elementary school teachers and others in 2021. This program was called MEIKAI-JOE Plus. Questionnaires were given to the attendees immediately after the series of seminars to evaluate them. The results were calculated and analyzed through statistical methods such as regression analysis in order to investigate what factors affected the degree of the general satisfaction of the participants. The results show that there were no decisive criteria which the participants adopted when they evaluated these seminars. The results reveal, however, that there were a few factors considered influential. Those crucial factors were as follows: explicit explanation by the lecturer; usefulness of materials provided; and usefulness of tasks introduced in the seminar.
言語 en
書誌情報 ja : 明海大学教職課程センター研究紀要
en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center

号 5, p. 1-15, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1592
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:56:53.384165
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3