ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 明海大学教職課程センター研究紀要
  3. 第3号

中学校異文化交流の効果検証

https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/903
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/903
7a244c16-693d-4786-8d90-f61d07162ade
None
プレビュー
名前 / ファイル ライセンス アクション
06 本文 (1.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-08
タイトル
タイトル 中学校異文化交流の効果検証
言語 ja
タイトル
タイトル Investigating the Effects of Intercultural Events in Junior High Schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 異文化交流
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 留学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中学生
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 重回帰分析
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 金子, 義隆

× 金子, 義隆

WEKO 1802

ja 金子, 義隆

ja-Kana カネコ, ヨシタカ

Search repository
Kaneko, Yoshitaka

× Kaneko, Yoshitaka

WEKO 1803

en Kaneko, Yoshitaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates the effects of intercultural events held in Adachi public junior high schools with the help of international students from Meikai University. Questionnaire surveys were conducted after each event among junior high school students to find out what they thought about the event. 694 students responded and the results were calculated and analyzed through statistical methods such as regression analysis. The results show that over 90% of the students enjoyed communicating with the international students in English and that approximately three out of five students had successful experiences in English communication. The results also show that junior high school students successfully learned something about different cultures. In addition, international students also enjoyed the events and learn about Japanese school culture to some degree. Moreover, the results show that over 80% of junior high school students were more motivated to study English, which is a hoped-for attitude students should have after the events. Finally, this study presents a student model who was successfully motivated to study English harder after the events. The model illustrates factors helping students to become motivated toward English learning.
言語 en
書誌情報 ja : 明海大学教職課程センター研究紀要
en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center

号 3, p. 13-24, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1592
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:56:21.251241
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3