ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 明海大学教職課程センター研究紀要
  3. 創刊号

英語学習動機尺度開発の試み : 足立区による英語学習意識調査を通じて

https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/853
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/853
5ea3ea75-2818-4dd3-926d-97c3e6686a7e
None
プレビュー
名前 / ファイル ライセンス アクション
02_原・金子_研究紀要(創刊号).pdf 本文 (864.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-14
タイトル
タイトル 英語学習動機尺度開発の試み : 足立区による英語学習意識調査を通じて
言語 ja
タイトル
タイトル An Attempt to Develop a Measurement Scale of English Learners’ Motivations Through a Survey on the Attitudes Towards the English Language Learning in Adachi City
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 原, 和也

× 原, 和也

WEKO 1804

ja 原, 和也

ja-Kana ハラ, カズヤ

Search repository
金子, 義隆

× 金子, 義隆

WEKO 1802

ja 金子, 義隆

ja-Kana カネコ, ヨシタカ

Search repository
著者(英)
姓名 Hara, Kazuya
言語 en
著者(英)
姓名 Kaneko, Yoshitaka
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 After English education was introduced in elementary schools in Japan, the issues of prolongation of English learning have arisen. Under such conditions, it is essential for junior high school students to continue to maintain high motivation to learn English. However, empirical studies have shown that many students tend to lose willingness to learn English in the 1st year of junior high school. Hence, it is meaningful for instructors to occasionally measure learners’ motivation to learn English for the curriculum design or class management. In this study, the authors attempted to develop a measurement scale on the motivations to learn English through the joint research project between Meikai Universityʼs Teacher-Training-Support Center and Adachi City. First, 22 items were prepared. Then, exploratory factor analysis(EFA) was performed to clarify the underlying structures, and three factors were extracted as follows; intercultural exchanges, career
chievements, and self-directed learning. Then, the factor structure extracted by EFA was confirmed by confirmatory factor analysis(CFA), and the results of CFA showed high model fits.
言語 en
書誌情報 ja : 明海大学教職課程センター研究紀要
en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center

号 1, p. 17-27, 発行日 2018-03
出版者
出版者 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1592
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:55:51.129177
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3