WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Making Discussion of Global Topics Accessible to L2 Students through Performance-Based Assessment
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/867
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/867245a9c9c-2b87-4393-bd52-cccae276bc27
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文 (1.7 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-07-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Making Discussion of Global Topics Accessible to L2 Students through Performance-Based Assessment | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
Hayashi, Patrizia M. J.
× Hayashi, Patrizia M. J.× Rode, Tyson |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In an increasingly globalizing world, language instructors strive to teach students the communicative and academic skills necessary to engage in research and discussion on current issues. In order to improve students’ confidence and abilities in discussing global topics in an integrated English language skills program, the researchers employ a curriculum design in which performance-based assessment is a key component. This report describes in detail two performance tasks created from the intended learning outcomes to the task procedure and evaluation methods. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 明海大学教職課程センター研究紀要 en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center 号 2, p. 69-77, 発行日 2019-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1592 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |