WEKO3
インデックスリンク
アイテム
指導と評価の一体化へのアプローチ : パフォーマンス・モデルとルーブリックの活用
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/861
https://meikai.repo.nii.ac.jp/records/861f5fbf2b8-a5c6-403b-bdad-1296b2137867
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2019-07-15 | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | 指導と評価の一体化へのアプローチ : パフォーマンス・モデルとルーブリックの活用 | |||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| タイトル | ||||||||||||
| タイトル | An Approach to the Integration of Teaching and Assessment : Through the Application of Performance Models and a Rubric | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| 言語 | ||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 指導と評価の一体化 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | 逆向きデザイン | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | パフォーマンス評価 | |||||||||||
| キーワード | ||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||
| 主題 | ルーブリック | |||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
| 著者 |
金子, 義隆
× 金子, 義隆
× Kaneko, Yoshitaka
|
|||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
| 内容記述 | There are some areas that need to be modified in English Education in Japan. One of those areas is assessment.The Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology (MEXT) revised the Courses of Study for elementary and secondary schools for the first time in almost ten years. Along with its revision, MEXT hopes to improve assessment in the English classroom by integrating teaching and assessment. This paper presents a way of integrating teaching and assessment, taking into consideration English lessons of the second year of junior high school. First, the paper discusses the background of the revisions of the Courses of Study and the importance of CAN-DO based goal setting. In addition, it discusses the relationship between teaching and assessment and four significant elements of appropriate assessment. Finally, the paper exemplifies how to set a unit goal and decide on an appropriate performance test based on the four elements above by drawing up performance models and a rubric consisting of criteria which have been apparent through making performance models. | |||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||
| bibliographic_information |
ja : 明海大学教職課程センター研究紀要 en : Bulletin of Meikai Teacher-Training Support Center 号 2, p. 13-24, 発行日 2019-03 |
|||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||
| 出版者 | 明海大学教職課程センター研究紀要編集委員会 | |||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
| 収録物識別子 | 2434-1592 | |||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||
| 出版タイプ | AM | |||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||||